English
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
صفحه اصلی
اخبار داخلی
علمی،فناوری
رویدادها
آموزش
درباره ما
ارتباط با ما
پیوندها
آگهی
آرشیو
Rss
یادداشت
نمایشگاه کتاب 1401 فرصتی برای یک جراحی بزرگ
متون اصلی فلسفه را نخوانیم!
چطور نوجوانها کتابخوان میشوند؟
گفتگو
مدیران نشر، ترجمه را روی سرشان میگذارند، اما تألیف مشابه را رد میکنند...
نویسنده تا غم نان دارد، نمیتواند اثر خوب تألیف کند
علت برتری ترجمهها، کمکاری نویسندگان کودک و نوجوان ایران نیست
تحلیل
نمایشگاهیبا فروشکمتر | نگاهی به آمارهای فروش سیوسومین نمایشگاه کتاب...
چرا کرونا در اروپا موجب «انفجار مصرف محتوا» شد اما در ایران نه؟
آیا مافیای نشر فقط یک سوءتفاهم است؟
نظرسنجی
گفتگو
صفحه 3 از 13
قبلی
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
بعدی
آخر
باید اتحادیهای کلان در حوزه نشر تشکیل شود
به گفته مدیر انتشارات هزاره ققنوس برای تسهیل رسیدگی به مشکلات حوزه نشر باید اتحادیهای کلان متشکل از نویسندگان، ناشران، کتابفروشان، شرکتهای پخش، چاپخانهها و صحافیها تشکیل شود.
کودتای خزنده در بازار کتاب کودک
علیرضا سبحانی نسب، مدیر نشر جمال، معتقد است که تأثیرات کرونا بر صنعت نشر کودک را میتوان از دو وجه اقتصادی و فرهنگی مورد بررسی قرار داد.
حضور صنف در نخستین تجربه نمایشگاه مجازی برای پیشگیری از احتمال بروز تخلف چند برابری ضروری است
سیداحمد رفیع جواهری، براساس تجربه موفق سایتهای فروش کتاب با شیوع ویروس کرونا، فروش قابلتوجه برای ناشران نمایشگاه مجازی پیشبینی میکند و معتقد است، طراحی پلتفرم، تدوین آئیننامه و نظارت بر اجرای آئیننامه...
در نشست مجازی «بررسی آسیبهای صنعت نشر در مواجهه با کرونا» مطرح شد؛
نوسانات ارزی و تحریمها، صنعت نشر را به ورطه سقوط میکشانند
کارشناسان میگویند؛ اگرچه کرونا به تنهایی شرایط سختی را برای صنعت نشرر ایران رقم زده اما بسیاری از آسیبها را که از گذشته در ظرفِ صنعت نشر تهنشین شده بود، به سطح آوردهاست.
نگاه یکسان به دو قفسه کتاب و ماکارونی، در فروشگاههای زنجیرهای اشتباه است
مجید شهرابی، مدیر بوکلند معتقد است ایجاد کتابفروشی در فروشگاههای زنجیرهای با تعامل بین صاحبان فروشگاهها و عرضهکنندگان کتاب زمینه آشتی مردم با کتابفروشیهای بزرگ را فراهم میکند.
کارشناس و مترجم کتابهای بازاریابی:
ناشران درباره نیاز مخاطبان، از پیش مطالعه ندارند
آتنا مقدم، معتقد است؛ در بازاریابی کتاب ناشر باید به این موضوع توجه داشته باشد که وعده اصلیاش به جامعه چیست؟ و میگوید: فعالیتها در بازار مدرن، براساس «زنجیره تامین» و «کپیرایت» و «برند» تنظیم میشود...
کتابفروشی با نگاه کاسبکارانه میانهای ندارد
به اعتقاد مدیر کتابفروشی «بهار» در ارومیه، موفقیت در این حرفه نیازمند رعایت 10 اصل است؛ عشق به کتاب، عمر نوح، صبر ایوب، قناعت گنجشک، اعصاب فیل، چشم عقاب، سرعت باد، گنج قارون و جای بزرگ.
محسن جلالی:
حاضریم باغ کتاب را دودستی به کتابفروشان واگذار کنیم
محسن جلالی ضمن تاکید بر اعلام آمادگی باغ کتاب برای واگذاری بخش کتاب بزرگسال این مجموعه به یک شرکت سهامی متشکل از ناشران و کتابفروشان گفت: باغ کتاب رقیب کتابفروشیها نیست و از هر کاری که حس رقابت با کتابفروشیها...
کتابفروشی آنلاین در عصر آمازون؛ آینده مبهم کتاب در عصر کرونا
امیلی پاول یکی از نوادگان خانواده پاول و مدیر فعلی کتابفروشی به حوزه دیگری از کار کتابفروشی سنتی فکر میکند.
محمد صدوقی اپ طاقچه:
هدف ما تبدیل شدن به نمایشگاه کتاب دیجیتال است
محمد صدوقی میگوید اپ طاقچه توانست آمازون را بومیسازی کند و هدف ما تبدیل شدن به نمایشگاه کتاب دیجیتال است. در ایام قرنطینه که ناشران فعالیتی نداشتند، سود آنها از فروش در طاقچه چشمگیر بود.
صفحه 3 از 13
قبلی
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
بعدی
آخر
آخرین اخبار
پربیننده ترین
جایگاه کتابخوانی و کتابفروشی سوئد/صنعت نشری در رتبه چهارم اروپا
فروش کتاب در آلمان 1.9 درصد کاهش یافت
کتاب ۸۴ درصد گران شد/ کاهش شمارگان در اردیبهشت
گرانفروشی 4 برابری کتاب با پوشاندن قیمت آن
کار عجیب یک کتابفروشی برای تبلیغ کتابخوانی
ادبیات کودک و نوجوان سردمدار تیراژ در حوزه نشر
ماجرای تیراژ ۷۰۰تایی کتابها در تهران
۱۸ دقیقه در هفته کتاب می خوانیم
آرشیو خبرها