رییس بخش جهانی نمایشگاه دروپا درباره هدف از برگزاری نمایشگاه IPAP و pacprocess شهرآفتاب درتهران گفت: ما میخواهیم بستری با کیفیت بالا برای صنعت چاپ در غرب و شرق آسیا ایجاد نماییم.
گروه نمایشگاهی دوسلدورف با درآمدی حدود 443 میلیون یورو در سال 2016 ، جایگاه بسیار مهمی به عنوان یکی از مهم ترین شرکت های نمایشگاهی آلمان دارد. در سال 2016 در رویدادهای برگزار شده توسط دوسلدورف، 32100 شرکت کننده کالاها و خدمات خود را به 6/1 میلیون بازدید کننده عرضه کردهاند. به این تعداد حدود نیم میلیون بازدیدکننده در همایش ها و کنفرانس ها نیز اضافه شدند.
تعداد50 نمایشگاه در دوسلدورف برگزار گردید که میزبان 23 گروه از برجسته ترین های جهانی در پنج حوزه تخصصی بود: ماشین آلات، کارخانه ها و تجهیزات / خرده فروشی، تجارت و خدمات / دارو و سلامت / مد و سبک زندگی / و همچنین حوزه تفریح و سرگرمی. علاوه بر این، حدود 70 رویداد اختصاصی، مشترک یا قراردادی خارج از آلمان برگزار گردید و نشان دهنده آن بود که گروه نمایشگاهی دوسلدورف یک بستر جهانی برجسته در حوزه صادرات است.
شرکت نمایشگاهی Messe Düsseldorf GmbH دارای بالاترین سطح بین المللی در نمایشگاههای کالاهای سرمایهای است در رویدادهای اختصاصی شرکت نمایشگاهی دوسلدورف در حوزه ماشین آلات، کارخانه ها و تجهیزات، حدوداً 72 درصد شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان متخصص از سایر کشورها بودند. در کل، نمایشگاههای دوسلدورف میزبان مشتریانی از حدود 180 کشور دنیا بود. این گروه نمایشگاهی یک شبکه جهانی از دفاتر فروش منطقهای را در 136 کشور دنیا (73 نمایندگی بین المللی)، و مراکز همکارخود را در 8 کشور مختلف، مدیریت و اداره مینماید.
سابین گلدرمن، مدیر و رییس بخش جهانی نمایشگاه دروپا درباره هدف از برگزاری نمایشگاه IPAP و pacprocess شهرآفتاب درتهران ضمن ابراز خشنودی از برپایی این نمایشگاه گفت: ما میخواهیم بستری با کیفیت بالا برای صنعت چاپ در غرب و شرق آسیا ایجاد نماییم و به این وسیله مجموعه فعالیتهای نمایشگاه دوسلدورف را در زمینه صنایع چاپ و بسته بندی بطور معناداری توسعه بخشیم. سابین گلدرمن به خبرنگار ما گفت: همچنین میخواهیم بطور همزمان پتانسیل بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان دروپا را با نمایشگاههای اقماری خود افزایش دهیم. اتحاد جهانی نمایشگاههای بین المللی ما در زمینه صنایع چاپ و بسته بندی شامل هفت رویداد در شش کشور مختلف میشود
وی با بیان این که در کنار نمایشگاه دروپا در آلمان، که بزرگترین نمایشگاه فناوری های چاپ به شمار می رود، رویدادهای منطقه ای برجسته ای را به همراه شرکت های تابعه خودمان در بازارهای در حال رشد مهم برگزار می کنیم:افزود: نمایشگاه All in Print و pacpro در چین، PACK PRINT INTERNATIONAL در تایلند، indoprint در اندونزی، printpack Alger در الجزایر، و البته IPAP در ایران؛ علاوه بر کلیه عرضه کنندگان این عرصه، زنجیره ارزش کامل فناوری های چاپ را در حوزه های زیر پوشش می دهد.
مدیر و رییس بخش جهانی نمایشگاه دروپا، در پاسخ به پرسشی درباره بخش های مختلف نمایشگاه گفت: مراحل پیش از انتشار؛ چاپ، فعالیت های پیش از انتشار در رسانه ها؛ چند کاناله کردن، فعالیت های پس از انتشار، تبدیل و بسته بندی، مواد اولیه، تجهیزات، خدمات، و زیرساخت ها را جزء مواردی ذکر کرد که نمایشگاههای وابسته در صدد توسعه آنها هستند و اظهار کرد: نمایشگاه IPAP بخشی از اتحاد جهانی فناوری های چاپ دروپا را تشکیل می دهد و بنابراین دارای همان استانداردهای کیفیت دروپا است.
وی معتقد است این نمایشگاه تلاش دارد که بهترین در منطقه باشد و تاکید کرد: در همین راستا موضوعات نمایشگاه دروپا که پتانسیل های زیادی دارند مانند بخش های پیشرو در فناوری های متقابل که حول محور چاپ سه بعدی و چاپ صنعتی و کاربردی است نیز در بلند مدت در نمایشگاه IPAP تهران پیاده سازی میشوند.
مدیر و رییس بخش جهانی نمایشگاه دروپا گفت: امسال کمپانی های شرکت کننده از شبکه جهانی و تخصصی بازار دروپا – که بزرگترین نمایشگاه بین المللی دوسلدورف است و در سال 1951 پایه گذاری شده- بهره مند میشوند .
سابین گلدرمن به عنوان یک نکته تازه، اشاره کرد که امسال نمایشگاه IPAP همزمان با نمایشگاه pacprocess تهران و نمایشگاه iFood Expoبرگزار می شود و نمایشگاه تازه pacprocess که بخشی از اتحاد جهانی اینترپک دوسلدورف است، شرکت های بخش بسته بندی و صنایع وابسته به آن را مخاطب قرار می دهد.
گلدرمن گفت: هر دوی این نمایشگاهها در کنار هم باعث ایجاد اشتراک مساعی بالا و پوشش 360 درجه ای بازار میشوند و انگیزه های مهمی برای شرکت های علاقمند به این بازار در حال رشد ایجاد می نمایند.
گلدرمن در خصوص برگزاری این دوره در تهران همچنین اضافه کرد: بازار ایران با بیش از 3200 چاپخانه آفست، و 5000 عرضه کننده خدمات چاپ دیجیتال، و حدود 6500 عرضه کننده تامین کننده بالادست در صنعت چاپ، پتانسیل بسیار بالایی برای فرصت های تجاری بیشتر دارد – بویژه اینکه تحریم های بین المللی از ابتدای سال 2016 رفع شده اند- ایران سرزمینی در حال توسعه است که 80 میلیون نفر جمعیت دارد و اقتصادی که در تمام بخش ها دارای عرضه انباشته است. متخصصین انتظار دارند که این اقتصاد تنها تا انتهای سال 2017 میلادی 12 درصد رشد داشته باشد، و پروژه های پیش بینی شده شامل سرمایه گذاری خارجی میلیون دلاری هستند.
سابین گلدرمن جمعیت مصرف ایران که به طور فزاینده ای تقاضای محصولات چاپی و بسته بندی با کیفیت دارند را مستعد تولید با فناوری های موجود دانست و تصریح کرد: فناوری های اغلب قدیمی شرکت های محلی به صورت رقابتی وجود ندارد. اکنون ایده آل ترین زمان برای ورود به این بازار جذاب است.
مدیر و رییس بخش جهانی نمایشگاه دروپا همچنین در این خصوص ادامه داد: نمایشگاه IPAP ، نمایشگاه صنایع چاپ و بسته بندی که تا کنون در مشهد به عنوان دومین شهر بزرگ ایران توسط BRP شرکت برسار رویداد پارس برگزار میشده است، یک رویداد با سابقه به شمار میآید. برای نمایشگاه امسال که از 12 تا 15 اکتبر 2017 (20 تا 23 مهر 1396) در تهران برگزار می شود، نمایشگاه دوسلدورف توافق کرده است که همکاری مستمر با BRP داشته باشد. به عنوان بخشی از این تعهد همکاری، ما مسئول بازاریابی بین المللی هستیم و BRP مسئولیت شرکتهای داخلی را بر عهده خواهد داشت.
گلدرمن ضمن تاکید بر اینکه تهران به طور کلی هم بستری مناسب است، اشاره کرد: شهر آفتاب (نمایشگاه بین المللی تهران)جدیدترین و مدرنترین مرکز نمایشگاهی ایران است. این مرکز که بطور مناسبی در مسیر تهران و فرودگاه بین المللی قرار گرفته، به بزرگراههای متعدد و وسایل حمل و نقل عمومی متصل شده است؛ ظرفیتی معادل 120 هزار متربع در 16 سالن دائم و موقت دارد که مجهز به آخرین فناوریهاست و محوطه سازی آن به روش سنتی ایرانی انجام گرفته است، و در کنار آن خدمات مدرن و کاملی ارائه میدهد که شامل خدمات کترینگ، هتل ها، بانک ها، و پارکینگ های چند طبقه است.
گلدر من در این باره افزود: نمایشگاه چاپ IPAP شهر آفتاب، با همکاری و مشارکت دروپا که در زمینه فناوری چاپ بهترین در دنیاست، این فرصت را دارد که بیش از پیش رشد کرده و جاذبه بین المللی بیشتری ایجاد نماید.
مدیر و رییس بخش جهانی نمایشگاه دروپا گفت: نمایشگاه IPAP تهران به عنوان بخشی از رویدادهای خانواده دروپا در تمامی فعالیت های بازاریابی چاپ و بسته بندی نمایشگاه دوسلدورف حاضر خواهد بود. این مسئله در کنفرانس مطبوعاتی آغاز به کار نمایشگاه دروپا 2020 در ماه می ( اردیبهشت 1396) در دوسلدورف نیز عملی شد. علاوه بر این، اقدامات بازاریابی مستقیم دیگری نیز مانند ارسال ایمیل به طرف های علاقمند در نمایشگاههای اقماری دروپا نیز ارسال خواهد گردید.
سابین گلدرمن در تشریح بخش های متفاوت این نمایشگاه اظهارداشت: نمایشگاه دروپا برجسته ترین نمایشگاه دنیا در زمینه فناوری های چاپ است و تمرکز آن بر صنعت چاپ، تولید بسته بندی ها، چاپ کاربردی، فناوری های آینده، و چاپ صنعتی است که این موارد نه تنها در نمایشگاه دوسلدورف در 16 تا 26 ژوئن 2020 (27 خرداد تا 6 تیر 1399) وجود خواهند داشت، بلکه نمایشگاههای اقماری ما یعنی PACPRINT INTERNATIOANL بانکوک، All in Print and pacpro شانگهای، Indoprint جاکارتا، printpack alger الجزیره، و همچنین IPAP تهران، شامل تمامی زنجیره ارزش فناوری های چاپ هستند و این موارد را در خود جای داده و ارائه مینمایند.
مدیر نمایشگاه دروپا در پایان تاکید کرد همانگونه که قبلا گفتم، ما معتقدیم که کشور ایران و منطقه ای که در آن قرار دارد ظرفیت بالقوه زیادی برای فرصتهای تجاری بیشتر نه تنها در صنعت چاپ، بلکه دربخش بسته بندی و صنایع وابسته آن نیز دارد.
وی یاد آور شد: ما میخواهیم نمایشگاه صنایع چاپ و بسته بندی ایران را به نمایشگاه برجسته این منطقه تبدیل نماییم.