English

جای خالی نمایشگاه چاپ دیجیتال به شدت احساس می‌شود

آرشیو خبر بازدید: 305 کد مطلب: 5077  
علی هوشیار تاکید کرد:

جای خالی نمایشگاه چاپ دیجیتال به شدت احساس می‌شود

ایپینا
علی هوشیار، فعال صنعت چاپ دیجیتال معتقد است: به دنبال عدم برگزاری نهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی در نیمه اول امسال در مقایسه با دو سال گذشته جای خالی این نمایشگاه به شدت احساس می‌شود.
۱۳۹۸ يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ساعت 13:36

 علی هوشیار با بیان اینکه شرکت ما هشت دوره پیاپی در این نمایشگاه حضور داشت، گفت: با توجه به اینکه این نمایشگاه یک عنوان تخصصی داشت و چاپ دیجیتال را خطاب قرار داده بود همچنین ما هم در این زمینه فعال بودیم همواره به این رویداد می‌آمدیم.


وی ادامه داد: در سال‌های گذشته با توجه به زمان برگزاری نمایشگاه که نمایشگاه دیگری برگزار نمی‌شد و به صورت غیرانتقاعی نمایشگاه برگزار می‌شد، از سوی دیگر گرفتن غرفه، ارایه ماشین‌الات و ارتباط با مشتریان به سادگی و راحتی انجام می‌شد.

هوشیار با بیان اینکه ما برای حضور در این نمایشگاه در سال‌‌های گذشته علاقه نشان می‌دادیم، عنوان کرد: این حضور نتایج و بازخورد بسیار خوبی به همراه دشت و اگرچه مثل نمایشگاه‌های بین‌المللی نبود اما نیازهای ما را در جذب مخاطب و ارتباط با مشتریان برآورده می‌کرد، همچنین می‌توانستیم بازاریابی چهره به چهره داشته باشیم.

وی تاکید کرد: تا سال گذشته وضعیت اقتصادی نوسانات ارز و سیاسی به گونه‌ای شد که نمایشگاه چاپ دیجیتال با افزایش نرخ ارز و عدم اطمینان مخاطب نسبت به بالا رفتن قیمت همزمان شد و در نتیجه خریدی انجام نمی‌شد.

وی با بیان اینکه در این زمینه سال گذشته برای اولین بار این حس را داشتم که نمایشگاه با همه نمایشگاه‌های ده سال گذشته متفاوت است، گفت: در برخی زمان‌ها تعداد غرفه‌داران از بازدیدکنندگان بیشتر بود و نه تنها نتوانستیم هزینه‌های نمایشگاه را جبران کنیم بلکه نسبت به سال گذشته ضرر هم کردیم در صورتی که پیش از این چنین سابقه‌ای نداشت.

این فعال چاپ دیجیتال یادآور شد: حتی در نمایشگاه بین‌المللی تهران در آذر سال گذشته هم مثل سابق بازدیدکننده و مخاطب نداشتیم .
 
وی با اشاره به ضرورت حضور برندهای مختلف در نمایشگاه‌ها نیز گفت: من معتقدم برای حفظ برند و ارزش‌گذاشتن به هویت برند نیاز است که در رویدادهایی مثل نمایشگاه حضور داشته باشیم تا برند و اسم ما در ذهن مشتری بماند به همین دلیل برای ثبت‌نام و غرفه اقدام کردیم. البته برخی از برندها با توجه به اینکه با دیگر نمایشگاه‌های دولتی توافق کرده بودند و با نرخ‌های یک سوم و یک چهارم نمایشگاه قرارداد بسته بودند تمایلی نشان ندادندو

به گفته هوشیار، همین موضوع سبب شد تعداد شرکت‌کنندگان این نمایشگاه که در هشت ساله بودند به یک پنجم رسید و این موضوع ما را مجاب کرد که از حضور در نمایشگاه منصرف شویم چون نه رقبا هستند و نه شرکت‌های موازی و از سوی دیگر هزینه‌ها در این سال‌های مالی سخت برای ما سنگین بود اما در این زمینه باید بگویم در نیمه اول امسال در مقایسه با دو سال گذشته جای خالی نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی به شدت احساس می‌شود.

وی همچنین وضعیت کسب و کار چاپ دیجتال در سال جاری نیز گفت: یکی از راهکارهای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی در صنف چاپ، چاپ دیجیتال است. با توجه به شرایط حاضر تنوع طرح تیراژ پایین چاپی غیر از دیجیتال پاسخگوی کار نیستند.

وی ادامه داد: این موضوع نه تنها در ایران بلکه در دنیا نیز این موج ایجاد شده است هم در بحث چاپ افست و هم درهلیو و فلکسو به دنبال راهی هستند که به صورت دیجیتال نیز کار کنند، صنف نساجی و پوشاک راه‌حلی جز دیجیتال ندارد زیرا به دنبال کمبود آب و فضا و پایین آمدن حجم تیراژ سفارش‌ها یک مسیر را به ما نشان می‌دهد که چاپ دیجیتال است.

هوشیار با تاکید بر لزوم استفاده از ایده‌های جدید در چاپ دیجیتال، گفت: در این میان اگر بتوانیم از چاپ دیجیتال و دانش روز دیجیتال در ایران استفاه کنیم با توجه به شرایط سیاسی و محدودیت کالاهای وارداتی کارگاه‌های تولیدی مجهز به چاپ دیجیتال می‌توانند ارزش افزوده بالاتری تولید کنند.

 


اخبار مرتبط با این خبر
12
ردیفتیترتاریخ
1 جای خالی نمایشگاه چاپ دیجیتال به شدت احساس می‌شود ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۹ ارديبهشت
2 نهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال به سال بعد موکول شد ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۴ ارديبهشت
3 نهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی در هتل المپیک ۱۳۹۷ شنبه ۱۰ آذر
4 در حوزه تجهیزات چاپ دیجیتال خیلی عقب هستیم ۱۳۹۷ شنبه ۲۶ خرداد
5 دولت باید زمینه‌های حمایت از تولیدکنندگان را فراهم کند ۱۳۹۷ جمعه ۲۵ خرداد
6 چاپ دیجیتال روند صعودی طی می‌کند ۱۳۹۷ جمعه ۲۵ خرداد
7 رونمایی از اپلیکیشن IDPEX در هشتمین نمایشگاه چاپ دیجیتال ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ خرداد
8 حرکت چاپ دیجیتال به دلیل تغییرات آنی سرعت بیشتری دارد ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۴ خرداد
9 فعالیت در چاپ دیجیتال با آشفتگی روبرو شده است ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۲ خرداد
10 افق‌های روشنی در برابر چاپ دیجیتال قرار دارد ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۱ خرداد
11 رکود صنعت چاپ به دنبال رکود صنایع تولیدی است ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۶ خرداد
12 صنعت چاپ در مسیر دیجیتالی شدن قرار دارد ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۴ خرداد
13 هزینه مواد اولیه چاپ دیجیتال بالا رفته است ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ خرداد
14 نمایشگا‌‌ه‌های تخصصی زمینه‌ساز آشنایی با تکنولوژی‌های جدید ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ خرداد
15 آینده چاپ دیجیتال در ایران بکر و خام است ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۰ خرداد
16 چاپ دیجیتال و سنتی باید همگرا باشند ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۰ خرداد
17 تولید مقرون‌ به‌صرفه ویژگی چاپ دیجیتال است ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ خرداد
18 حضور ۵۰ شرکت در هشتمین نمایشگاه چاپ دیجیتال ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ خرداد
19 چاپ دیجیتال هر روز در حال تغییر است ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ خرداد
20 صنعت چاپ باید به سمت دیجیتالی شدن برود ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ خرداد
12


نام :  
پست الکترونیکی :  
نظر شما :