English

آشنایی با توزیع و فروش کتاب در چین

آرشیو خبر بازدید: 114 کد مطلب: 5953  

آشنایی با توزیع و فروش کتاب در چین

باکتاب آنلاین
قبل از صادرات به هر بازار ، مهم است که درک درستی از نحوه توزیع کتاب و روش های خرده فروشی داشته باشیم. چین نیز از این قاعده مستثنی نیست و ما امروز دیدگاه های ارزشمندی از متخصصان نشر Robert E. Baensch و Xiaojuan Jiang در زمینه توزیع کتاب و خرده فروشی در چین برای شما ارائه می دهیم.
۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۳ خرداد ساعت 10:48

 

قبل از تمرکز بر فروش کتابهای انگلیسی و سایر کتابهای خارجی ، اطلاع از کانالهای پخش عمده و خرده فروشی کتاب در چین مهم است. چین سابقه طولانی در کتابفروشی های دولتی داشته است که به عنوان کتابفروشی های عمده و خرده فروشی با نام کتابفروشی های شینهوا تأسیس شده اند. کلیه شعب کتابفروشی شینهوا که توسط حزب کمونیست چین در سال 1952 تاسیس شد ، در اصل زیرمجموعه کتابفروشی عمومی شینهوا در پکن بودند و با نام استانی که در آن فعالیت می کردند شناخته شدند. از دهه 1980 شاخه ها به عنوان واحدهای تجاری مستقل فعالیت می کردند و دیگر زیرمجموعه کتابفروشی عمومی شین هوا در پکن نبودند. در ژانویه 2003 ، بیش از 3000 شعبه کتابفروشی شینهوا انجمن کتابفروشی چین شینهوا را تشکیل دادند.

 

با تغییر در مقررات دولت در اول ماه مه 2003 ، امکان سازماندهی و اداره کتابفروشی های خصوصی از جمله سرمایه گذاری های خارج از چین فراهم شد. امروزه کتابفروشی های دولتی یا دولتی به عنوان کانال اولیه و کتابفروشان و توزیع کنندگان جدید شرکت خصوصی به عنوان کانال ثانویه شناخته می شوند. همین دسته جدید است که به Bertelsmann اجازه داد شرکت زنجیره کتاب قرن 21 را بدست آورد ، اگرچه در ژوئیه 2008 فعالیت خود را متوقف کرد.

 

کتابهای زبان خارجی در بخشهای ویژه سوپرمارکت های شینهوا و توسط کتابفروشی های "زبان خارجی" در 10 شهر بزرگ سواحل چین به فروش می رسند. اگرچه زبان انگلیسی زبان اصلی فروش است ، اما کتابهایی به زبانهای ژاپنی ، آلمانی ، فرانسوی ، روسی و سایر زبانها نیز در این فروشگاههای تخصصی نیز به فروش می رسد. این فروشگاه ها نه تنها ادبیات منتشر شده در این کشورهای خارجی ، بلکه کتاب های درسی و مواد یادگیری برای مطالعه زبان های مربوطه این کشورها را نیز به فروش می رسانند. عناوین انگلیسی زبان بیشترین درصد فروش کتابهای زبانهای خارجی را ایجاد می کنند.

 

توزیع کنندگان منطقه ای تازه ای در چین  شروع بکار می کنند. 25 مرکز مهم تدارکات کتاب وجود دارد ، از جمله 20 مرکز توزیع استان شینهوا ، سه مرکز متعلق به گروه های انتشاراتی و دو مرکز عضو گروه های فاکس شهری شینهوا هستند. سه مرکز بزرگ عبارتند از مرکز پخش انتشارات پکن (250.000متر مربع) ، مرکز پخش کتابفروشی استان شین هوا (96.400 متر مربع) و گروه کتابفروشی جیانگ سو شین هوا (80.000 متر مربع). سه مرکز تدارکات برای کمک به انتقال تجارت کتاب به خارج از شهرهای بزرگ  تأسیس شده است. جالب است بدانید که تایوان و سایر شرکت های توزیع کننده خارجی از طریق مشارکت های مشترک وارد تجارت لجستیک در سرزمین اصلی چین شده اند. به عنوان مثال  Century / Qiuyu Distribution Co.، Ltd. سرمایه گذاری مشترکی بین گروه انتشارات قرن شانگهای و شرکت توزیع و تکمیل Qiuyu تایوان است.

 

کل فروش خرده فروشی کتابفروشی های brick & mortarطی سه سال گذشته به 11.5 میلیارد دلار در سال 2012 ، 11.9 میلیارد دلار در سال 2013 و 12.5 میلیارد دلار در سال 2014 رسیده است. این اعداد نشان دهنده رقابت ترکیبی فروش آنلاین کتاب و رشد سریع  کاربران فعال شبکه های اجتماعی تلفن همراه است.

 

فروش آنلاین کتاب

یکی دیگر از جنبه های مهم بخش انتشارات ، توسعه سریع تجارت الکترونیکی است. در دو سال گذشته ، سه شرکت بزرگ عمدتاً مسئول گسترش بازار فروش آنلاین کتاب در چین بوده اند. در سال 2014 ، 63٪ از فروش خرده فروشی در بازار کتاب چین توسط کتابفروشی های brick & mortarحاصل شده است ، در حالی که کتابفروشی های آنلاین 37٪ را تشکیل می دهند. پیش فروش کتاب آنلاین ، Dangdang است و 44.2٪ سهم از بازار را در اختیار دارد. Dangdang با بیش از 15 میلیون کاربر و بیش از 200000 عنوان کتاب الکترونیکی در دسترس ، بیش از 66 میلیون کتاب در سال 2014 به فروش رسانده است. Jingdong ، در غیر این صورت JD.com شناخته می شود ، با 18.2٪ دومین سهم بازار را در اختیار دارد. آمازون با 15.9٪ سوم است. با این حال ، تأثیر آن به سرعت در حال رشد است ، که توسط مارک جهانی این شرکت ، تجربه بین المللی آن و درک روزافزون از بازار چین کمک می کند. در سال 2014 ، آمازون چین 240000 عنوان کتاب چاپی را لیست کرد که از این تعداد تنها 8،013 عنوان در قالب کتاب الکترونیکی در دسترس بود.

 

JD.com ، دومین خرده فروش آنلاین بزرگ در چین ، یک بازار آنلاین فعال برای مجموعه گسترده ای از محصولات ، از جمله لوازم خانگی ، خدمات ارتباطات دیجیتال ، رایانه ، وسایل خانه ، لباس ، لوازم جانبی ، کتاب و غذا و بسیاری دیگر فراهم می کند.

 JD.com تقریباً 38000 عرضه کننده دارد که محصولات آنها را به صورت آنلاین می فروشند. با بیش از 60 میلیون کاربر ثبت شده و هزاران تامین کننده در سراسر کشور ، Jingdong میلیون ها برند با کیفیت بالا را ارائه می دهد که فقط در سال 2015 ، بیش از 100 میلیون بازدید کننده از وب سایت خود داشت و بیش از 500000 سفارش در روز پردازش  کرده است.

 


اخبار مرتبط با این خبر
ردیفتیترتاریخ
1 آشنایی با توزیع و فروش کتاب در چین ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۳ خرداد


نام :  
پست الکترونیکی :  
نظر شما :