English

تولید مقرون‌ به‌صرفه ویژگی چاپ دیجیتال است

آرشیو خبر بازدید: 1056 کد مطلب: 4348  
علی‌ ظریف با اشاره به اهمیت چاپ دیجیتال گفت:

تولید مقرون‌ به‌صرفه ویژگی چاپ دیجیتال است

ایپینا
علی ظریف؛ مدیر فروش شرکت ایران روتاتیو با اشاره به ظرفیت‌های چاپ دیجیتال گفت: امروز تولید سفارش‌های خطی دیگر برای ماشین‌های افست مقرون به صرفه نیست و به همین دلیل به راحتی می‌توان تیراژهای محدود کتاب را با دستگاه‌های دیجیتال تولید کرد و جلد آن را با افست زد و از ترکیب این تکنولوژی یک کتاب مقرون به صرفه تولید کرد.
۱۳۹۷ سه شنبه ۸ خرداد ساعت 14:24

  

 

وی با بیان اینکه حرکت به سمت چاپ دیجیتال به زمینه‌های مختلفی نیاز دارد، افزود: برای ورود به این مساله فارغ از بحث چاپ دیجیتال، ابتدا باید مجموعه‌ای از محرکه‌هایی که بعد از انقلاب صنعتی چهارم پا به عرصه گذاشت را بررسی کنیم که آن بحث، دیجیتالیسم است بحثی که تاثیر شگرفی در صنعت داشته و تاثیرات آن را در بخش‌های مختلف صنعت چاپ شاهد هستیم.

 

ظریف ادامه داد: این موضوع را نه‌تنها در چاپگرهای دیجیتال بلکه به شکل اتوماسیون و در سیسم‌های هوشمند فرمان در سایر ماشین‌های صنعتی متداول افست، گراور و فلکسو وجود دارد.

 

این مدرس چاپ با اشاره به ویژگی‌های چاپ دیجیتال توضیح داد: فارغ از این بحث که دستگاه‌های دیجیتال اجازه یک جریان کاری بسیار مناسب و دسترسی بالا و هوشمندی کامل به ما می‌دهد، باید گفت که چاپگرهای دیجیتال نسبت به چاپ‌های متداول صنعتی سهم کمتری در صنت چاپ ما داشتند، طبعا یک فرصت به شمار می‌آید.

 

وی با بیان اینکه ظهور چاپ دیجیتال فرصتی برای صنعت چاپ به شمار می‌آید، گفت: بعضی از گرایش‌های صنعت چاپ جهان را نمی‌توانیم ندید بگیریم زیرا همه می‌دانیم که تیراژهای کاری رو به کاهش است، سفارش‌ها بسیار محدود شده و تنوع سفارش‌ها افزایش یافته است و همه به نوعی علاقه‌مند هستند که سفارشات را شخصی‌سازی کنند و همه این‌ها تاثیراتی است که باعث می‌شود وقتی با تکنولوژي‌های متداول صنعتی روبرو هستیم بعضی از این کارها مقرون به صرفه نباشد و در محاسبات و کسب و کار با مشکل روبرو شویم.

 

به گفته ظریف، در این میان کسب و کارهای خانواگی که از بافت سنتی برخوردار هستند این موضوع را یک تهدید می‌بینند چون بلافاصله با رشد قارچ‌گونه دفاتر فنی که بدون مجوزهای رسمی انواع چاپگرها را در مجموعه خود می‌گذارند نوعی رقابت با چاپخانه‌های قدیمی به وجود آمد.

 

 

وی تاکید کرد: چاپخانه‌های ما اگر از این تهدید به عنوان یک فرصت استفاده کنند و ترکیب فرایندها و تکنولوژي‌ها را در مجموعه خود داشته باشند موفق‌تر خواهند بود زیرا امروز باید به همه نیازهای مشتریان خود جواب بدهیم و نمی‌توانیم بگوییم بخشی از خدمات را از ما بگیرید و بخش دیگر سفارش را از جای دیگر بگیرید.

 

مدیرفروش شرکت ایران‌روتاتیو با بیان اینکه وقتی بتوانیم ترکیبی از خدمات و ارزش افزوده به مشتری بدهیم می‌تواند به عنوان یک فرصت باشد، کافی است در حوزه چاپ دیجیتال به نسبت نوع تقاضای بازار تکنولوژي مناسبی از دیجیتال را در مجموعه ماشین‌آلات تکنولوژيک و صنعتی متداول خود قرار دهیم، از سوی دیگر نوع سفارش‌ها و دریافت سفارش‌ها را با درخواست بازار منطبق کنیم و آن را به عنوان بخشی از خدمات ارزش افزوده اضافه کنیم.

 

ظریف ادامه داد: به این ترتیب چاپ دیجیتال نه تنها تهدید نیست بلکه فرصت مغتنمی است که باید با شناخت کافی از تکنولوژی و نوع تقاضای بازار انتخاب و گزینش شود.

 

وی همچنین درباره لزوم شناسایی تقاضا و نیاز بازار توضیح داد: تشخیص درست تقاضای بازار نکته مهمی در گستردگی چاپ دیجیتال در صنایع دارد، به عنوان مثال امروز تولید سفارش‌های خطی دیگر برای ماشین‌های افست مقرون به صرفه نیست و به راحتی می‌توان تیراژهای محدود کتاب را با دستگاه‌های دیجیتال تولید کرد و جلد آن را با افست زد و از ترکیب این تکنولوژي یک کتاب را مقرون به صرفه تولید کرد.


اخبار مرتبط با این خبر
ردیفتیترتاریخ
1 تولید مقرون‌ به‌صرفه ویژگی چاپ دیجیتال است ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ خرداد


نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :