English

واقعیت افزوده ، جادوی پنهان شده در خرده فروشی های کتاب را فاش می کند

آرشیو خبر بازدید: 803 کد مطلب: 5319  

واقعیت افزوده ، جادوی پنهان شده در خرده فروشی های کتاب را فاش می کند

publishingmagazine/مترجم:سوسن ریاحی
واقعیت افزوده به هیچ وجه به معنی یک فناوری جدید و نوپا نیست. اگرچه به نظر می رسد که هم اکنون ما فقط در حال استفاده از پتانسیل واقعی آن هستیم – اما تکنولوژی، باعث شده است که ما با کل جهان ، برندها و با بقیه انسانها ارتباط نزدیکی داشته باشیم.
۱۳۹۸ دوشنبه ۲۵ شهريور ساعت 10:35

 

مشاغل جدید واقعیت افزوده (AR) روز به روز در حال رشد هستند.  برای مثال، بلیپار  Blippar با بیش از 65 میلیون کاربر در سراسر جهان، با بیش از 1000 برند تجاری از جمله کوکا کولا، نایک، یونیورسال و جگوار همکاری دارد.  مجیک لیپ Magic Leap، یک استارتاپ فوق سری است که به تازگی با Lucasfilm همکاری خود را آغاز کرده است تا با تکنولوژی های بسیار بحث برانگیز و  ناشناخته ای که دارد،  تولید محتوای فیلم جنگ ستارگان را انجام دهد.  

 

 AR ، امکان نمایش اطلاعات دیجیتالی مانند فیلم، عکس یا بازی را در لنزهای تلفن هوشمند ، تبلت یا هر فناوری  پوشیدنی ،  فراهم می آورد.  این پدیده پتانسیل بسیار زیادی دارد  به طوری که اوایل امسال، ساتیا نادلا ، مدیر عامل مایکروسافت ،  گفت که "AR پتانسیل بسیار بیشتری نسبت به (واقعیت مجازی)VR دارد".

 

با شناسایی موارد کاربرد AR در صنایع مختلف، اخیرا در یک آزمایشگاه طراحی گردهمایی برگزار کردیم تا صنایع ، واحدها یا حتی مشاغلی که AR می تواند  تأثیر گذار باشد، شناسایی کنیم. از ما سؤال پرسیدند: AR چگونه می تواند تجربه خوبی برای مشتری ایجاد كند؟ آیا به جای اختلال در موارد خاص ، می توان با استفاده از AR و و  یک صفحه دیجیتالی ، برای معرفی آن برند یا محصول استفاده کرد؟ پنجره ای که باعث شود رابطه عمیق تری با برند یا محتوا ، برقرار کرد؟

 

این سوال ما را به سمت کتابها، سوق داد.

 

در میان صنایع مختلف، صنعت چاپ بیشتر از همه تحت تاثیر فناوری قرار گرفته است. 

با معرفی کتاب ها و خوانندگان دیجیتال ، فروش کتابهای موجود در بازاربا مشکل مواجه شد اما نه در میان گروه سنی که انتظار می رفت. سالهای 2010 تا 2016 ، سطح مطالعه کودکان، کاهش چشمگیر 10 درصدی داشت. کتابفروشی AR این مشکل را حل می کند. با ایجاد یک تجربه ناب برای کودکان در زمان خرید، می توان آینده کتابفروشی ها را اینگونه مجسم کرد که دنیایی جادویی و سرشار از کتابهای سخنگوست که کودکان را با محتوا، کاراکترها و داستان ها درگیر می کند.

 

تصور کنید که "Gruffalo" از مشتریان دعوت می کند تا با هم در کتابفروشی محله تان، به دنبال موش بدوند  ، "هری پاتر" را تصور کنید که مهارتهای بازی کوئیتچ خود را روی جلد "The Philosopher's Stone" به نمایش بگذارد یا "THE BFG"  ، فصل اول کلاسیک روالد دال را بخواند.

 

 

 

واقعیت افزوده باعث می شود ما تجربه جدیدی از کتابهای موجود در خرده فروشی ها، داشته باشیم. ظهور نسل بعدی تلفن های همراه، AR را به یک فناوری اصلی تبدیل کرده و  فرصت هایی مانند فروشگاه کتاب  را به واقعیت تبدیل می کند.  ما معتقدیم که پتانسیل زیادی برای  ایجاد ارتباط بین بچه ها با داستان دارد که هم  از نظر فرهنگی وهم  تجاری ، ارزشمند است.  کتابفروشی AR ، تجربه جدیدی از کتابفروشی ها کسب کنیم و ارتباط بهتری با کتاب برقرار نماییم.


اخبار مرتبط با این خبر


نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :