"مایک فرلی" به مبدلهایی که برای پیاده سازی، اجرا و مدیریت یک عملیات چاپ دیجیتال موفق نیاز است نگاهی می اندازد.
در طول 10 سال گذشته چاپ دیجیتال تاثیر قابل توجهی در بازارهای sheet fed و لیبل narrow wide داشته است.در واقع، گزارش اخیر نمایشگاه دروپا از این جهت اهمیت رو به رشد دیجیتال را نشان می دهد که 85 درصداز تمام چاپخانهداران تجاری در سراسر جهان هم اکنون از قابلیت چاپ دیجیتال برخوردارند.
با این حال، این گزارش همچنین اشاره کرد که چاپ دیجیتال هنوز تاثیر قابل توجهی در بسته بندی اولیه نداشته است، البته به استثنای تولید لیبل که استفاده از آن بسیار گسترده است.
این یافته های اخیر باعث شد تا شرکت مشاوران لیبل و لیبل زنی، پژوهشی را انجام دهد که نشان می دهد؛بیش از 20 درصد از تمام دستگاههای چاپ دیجیتال در سراسر جهان که در سال 2013 نصب شده اند دیجیتال بوده وعمدتا از تکنولوژی های الکتروفوتوگرافیک HP، Indigo و Xeikon بودهاند. درحال حاضرinkjet نیز فرصت رشد در لیبل را پیدا کردهاست.
چه در الکتروفوتوگرافیک وچه اینک جت، چاپ دیجیتال لیبل بدون شک باعث ایجاد فرصتهای تجاری شده است، که به قابلیتهای ارزش افزوده و باعث افزایش سوددهی در برنامههای کاربردی در سراسر بازارغذا، بهداشتی و زیبایی، نوشیدنیها، دارویی و محصولات بخشهای صنعتی شده است.
بخصوص، در شخصی سازی، نسخه های محدود، بازاریابی فصلی و یا رویدادی، طراحی متغیر یا گرافیک، فرصت های جدید تبلیغاتی، بازاریابی آزمایشی و یا برنامه نویسی منحصر بفرد می تواند ارائه گردد.
این پیامها از دنیای لیبل در حال حاضر به طور فزاینده ای راه خود را دربازارهای تاکن و چاپ و بسته بندی انعطاف پذیر پیدا کرده است،علاوه براین تاثیر sheet fed دردیجیتال فرمت عریض و نوآوری تکنولوژی چاپ web-fed در نمایشگاه دروپا 2012 توسط Landa ، HP Indigo ، Xeikon و Screen Europe معرفی شده است.
همانطور که نسخه های تولید این دستگاهها در طول 2014 و همچنین سال 2015 افزایش خواهد داشت، انتظار می رود چند صد دستگاه چاپ الکتروگرافیک، اینک جت و یا نانوگرافیک دیجیتال در تولید بسته بندی چاپ در سراسر جهان، تا پایان سال 2015 در دسترس قرارخواهد گرفت و با سرعت بیشتری پس از آن رشد خواهد کرد.