براساس گزارش یکی از بزرگترین سازمان های رسانه ای در سراسر دنیا، با سقوط صنعت چاپ بیش از نیمی از هزینه ی تبلیغات به تبلیغات دیجیتال اختصاص یافته است.
طبق پیش بینی ( IPG Mediabrands ) بازار سهام تبلیغات دیجیتال از درصد 36.5 به 56 درصد بودجه ی 12 میلیارد دلاری تبلیغات استرالیا افزایش خواهد یافت.
درحالی که پیش بینی در مورد بازار چاپ بعمل نیامده، اما درآمد بالای تبلیغات دیجیتال منجر به هزینه بالایی شده است. زمانی که اعلام شد سهام معمول تغییر پذیر بازار ( free-to-air TV)از %26.6 به %19.9 کاهش یافت، سهام صنعت چاپ به پیشرفت خود ادامه داد.
نمودارهای اخیر منتشر شده توسط سازمان مشاوران اقتصادی استرالیا حاکی از سقوط شدید هزینه های تبلیغاتی چاپی در نیمه ی اول سال 2014 است.
هزینهی تبلیغات روزنامه از ژانویه تا ژوئن امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته %18 کاهش داشته است، در حالی که مجلات %17.3 و دیگر رسانه ها %25.3 کاهش داشته اند.
حال بازار چاپ %19.2 کل هزینه های تبلیغات را جبران کرده است که نسبت به مدت مشابه در سال 2013 از میزان %24.1 آن کاهش یافته است.
صنعت چاپ احتمال دارد از چاپ فضای باز (Outdoor) کمک بگیرد که میزان %7.8 از سال گذشته تا سپتامبر افزایش داشته است و سهام آن از %0.2 به %4.8 در سال 2013 رسید و رئیس اجرایی بزرگترین شرکت رسانهای) (outdoor انتظار دارد که در چند سال آینده این میزان به %6 افزایش یابد.
در نتیجه تبلیغات دیجیتال درآمد چشگیری در این بخش دارد، ابتدا سهم هزینه ی چاپ (Outdoor) از %13.9 به %15.8 رسید که افزایش آن از %7.5 از سال 2012 آغاز شده بود.
شرکتهای رسانه ای بزرگ همانند (Ooh! Media) و) APN Outdoor ( تمایل به افزایش درآمد خود دارند و قصد تبدیل نوشته های چاپی خود را به حالت دیجیتال در چند سال آینده دارند.
شرکت) (Mediabrands پیشبینی می کند که بیشترین درآمد از سهام بازار دیجیتال توسط تبلیغات موبایل باشد که به میزان %70 در سال 2019 خواهد رسید. صرف هزینهی رسانه های اجتماعی و ویدئوهای آنلاین بیش از 4 برابر خواهد بود.